“Staraj się osiągnąć postęp, nie perfekcję”

Początek Nowego Roku to czas w którym większość z Nas planuje postanowienia noworoczne.  Największym problemem jest jednak ich dotrzymanie i zrealizowanie w 100%. Jak dotrzymać postanowień noworocznych? Co zrobić aby po miesiącu nie porzucić i zamknąć swoich postanowień w szufladzie, tylko osiągnąć upragniony cel? 6 skutecznych kroków:

  1. Robimy zbyt wiele postanowień.

Początek Nowego Roku chcemy zacząć z czystą kartą i od razu postanawiamy, że rzucimy palenia, schudniemy. Jednak zbyt duża ilość zmian i stawianych sobie celów może nas bardziej zdemotywować niż przynieść oczekiwany efekt.

  1. Sprecyzujmy swoje postanowienie.

Wiele z Nas początkiem roku obiecuje sobie, że schudnie. Super! Ale nie określamy ile i w jakim czasie. Sprecyzuj od czego zaczniesz czy będzie to dieta, czy zapiszesz się na siłownie oraz ile razy w tygodniu będziesz na nią chodził.

  1. Dzielenie na etapy

Jeśli określiłeś sobie za cel ze zmniejszysz swoją masę ciała o powiedzmy 10 kg. Na początek zacznij od diety ale nie drastycznej głodówki, która szybciej przyczyni się do efektu jojo niż utraty kilogramów. Postaw na osoby, które znają się na tym i uzyskaj od nich wskazówki jak zmienić swoje nawyki żywieniowe abyś w przyszłości mógł cieszyć się swoją wymarzoną sylwetką. Po wdróżeniu w życie diety daj sobie chwilę i swojemu organizmowi na przyzwyczajenie się do zmiany. W między czasie możesz zacząć szukać siłowni lub zajęć grupowych, które będą drugim etapem do osiągnięcia celu. W momencie stosowania diety stopniowo zwiększaj swoją aktywność fizyczną, spędzaj więcej czasu na świeżym powietrzu np. spacery. Dzięki temu zwiększysz swoją kondycję i przygotujesz organizm na większy wysiłek fizyczny np. na siłowni.

  1. Realne podejście

Ważne abyś pamiętał, że systematyczna praca zawsze przynosi efekty ale też musisz pamiętać, że te 10 kg nie znikną z dnia na dzień – “nie przytyłaś przez jedną noc, nie licz na to, że schudniesz w jeden dzień”. Stwórz sobie dzienniczek pomiarów i zapisuj w nim swoje osiągnięcia np. masa ciała, obwód tali czy klatki piersiowej. Nie dokonuj pomiarów codziennie. Jeśli będziesz wykonywał je raz na dwa tygodnie będziesz widział większe różnice a tym samym będziesz miał motywacje do dalszego działania.

  1. Nagradzaj się

Po osiągnięci pewnego etapu, który sobie wyznaczyłeś np. zrzuceniu 5 kg zrób coś dla siebie, idź z koleżankami do kina czy zrelaksuj się w spa. Ale pamiętaj nie nagradzaj się jedzeniem, nie jesteś psem 😉.

  1. Wytrwałość

Jeśli okaże się, że nie jesteś możesz trzymać się diety, bo jesteś u cioci na imieninach  i nie jesteś w stanie odmówić zjedzenia kawałka ciasta. Nie oznacza to, że masz rezygnować z diety i załamywać się, że wszystko poszło na darmo i wracać do trybu życia z przed diety. Spójrz wtedy na swój dzienniczek pomiarów, zobacz jakie już osiągnąłeś efekty i walcz dalej jeden kawałek ciasta nie jest w stanie zniszczyć Twoich celów i postanowień! 💪